expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday, February 16, 2015

We are campers.

Tajuk mencabar?
hahaha, jangan gelak.
ramai yang kenal mesti tahu, aku memang suka buat aktiviti outdoor.
mase bujang memang suka berenang & berjogging sengsorang.
pendek kata aku tak suka aktiviti yang berat sangat.
tapi suka nature! aku suka berkawan dengan alam.
itu aku, tapi yang jadi best bila mana laki aku lagi kaki berangan tahap dewa!

short discussion, no yes no,  we made a decision we gonna be a campers!
lokasi? korang ingat aku nak gi amazon? hahaha.
pilih je hometown kami, port dickson sebagai tempat percubaan pertama.
Alhamdulilah things goes well, maybe we gonna have long vacay camp pulak.

so kepada suami isteri yang rare cam kami, boleh lah polo mempolo.
yang kaki makeup 3 inches tak cantik-cantik, gi jelah lepak mall *boringgg*

2days 1 night campers:
activities : BBQ, , taking photo,swimming, dancing at the shore, taking photo,playing game "why i love you",taking photo,

6.00 am : aku bangun sedia makanan, suami siapkan barang-banrang khemah dan bahan-bahan nak membakar, semangat betoi 6pagi! dan berlayar lah kami dengan muka bangun tidur ekeke.


khemah tu memang dah ada nampaknya kena beli 1 ni, dulu memang selalu camping dengan mak ayah selain abang aku yang selalu hiking, lama tersimpan dalam stor, kami laki bini rasmi balik!
tapak takyah sewa mppd bagi free, yang penting jaga alam sekitar dan camp dekat tempat yang dibenarkan
lokasi: Pantai batu 4.


dari pagi kami sampai around 9am orang tak ramai lagi so port khemah sangat cantiikkk!
sampai je pasang khemah 5minit (pro wey!) kahkah,makan sandwish dan tidur! yeayyy...



bangun makan nasi lemak pulak, resepi my mom sambal meletop!


Bila dah redup sikit around 5pm, tukar short dan mandi manda! eh mestilah sapu sunblock dulu.


lepas mandi boleh lah tukar baju no worries ada toilet disediakan buang air RM0.50 mandi RM1.00.
bila dah rasa letih mandi manda suami kopekkan (betul ke kopekkan? ) kelapa yang dia panjat sendiri depan rumah, kelapa pandan! haha hebat gila suami aku kau hado?



BBQ : sila bawak tempat bbq, sufyan beli ayam & daging perap semalaman , burger,sosej,marshmallow, lada bengala, fishball DLL
Thank you abang, being my weekend chef last week. sedap!


At night,
Baden Baden Bundle : yes bundle paling besar di PD dan jangan terperanjat aku memang layan bundle, pada aku siapa yang layan bundle memang rare! nak tau kenapa rare? boleh lah pikir sendiri. haha!

Game " Why i love you": before sleep without facing each other, write 10 things why we love each other under the moonlight and tell each other silently.
aku rasa ni best part, pada yang baru kahwin dan yang dah lama kahwin uol should try this out and feel it. we are almost drop a tears :)

Nak tahu memang rezeki kami untuk camp tu, sebelum malam ada chinese nak propose his gf he ask sufyan berlakon jual bunga dekat dia (ade rupa penjual bunga ke laki aku? haha) and sufyan bring their flowers sell it 3 pcs RM30, at the end kami nak return his money he said no need, as a thanks from them. RM30 sikit kan tapi mana nak kutip? haha.

good bye

I love you more husband for experienced new things with me, let explore more!

Copyright© All Rights Reserved akmaredoz.blogspot.com