expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, June 19, 2014

14 of June.

"Berlapang dada, hampir seminggu berlalu,
Bagun pagi ku, jari tergerak-gerak terasa sesuatu,
Ya, ku kini tunangan orang. Tunang kepada Nur Akmar Bt. Yaacob.
Senyum. Bagai permulaan baru bagi peringkat persediaan
membina Masjid. Bagaikan Ia mengatur perjalanan ku dengan sempurna,
Bagai mengerti nawaitu ku ini, Ia permurahkan rezeki ku,
Ia memberi ku semangat untuk berjuang.
Alhamdulillah..rezekimu curahkan.
Alhamdulillah..kau ketemukan insan yang selalu menjadi tulang
belakang dalam kehidupan ku seharian.
Sentiasa memberi ruang dan arah tuju,
Abang bersyukur, ketemu insan seperti mu sayang."
(Luahan Hati)




Pada June 14, kami disatukan, sempurna sebagai kelangkapan,
Persetujuan di satukan menjadi satu peringkat dalam perhubungan,
Ia sempurna, tapi ketika itu aku tercari-cari kemanakah Si Permaisuri,
cuba-cuba juga mencuri pandangan di sebalik jendela, tapi tak jumpa.
Hm.. Sabar hati menunggu, aku rasakan seperti lama menunggu majlis nak sudah,
Aku hanya menanti sesi bergambar dan disitu perluang aku melihat Si Permaisuri,
Apa hasil make-up nya. Hiuuu. Sementara nak tunggu majlis sudah,
aku menati di dalam kereta, belum sempat menikmati aircond,
Abah dah panggil, majlis dah sudah katanya.
Fuhh! Debar tu jangan la tanya, sebelum lelap mata jantung berdegup kencang.
Bagai nak berdepan kadi!
Langkah di atur menuju ke halaman rumah, pandangan samar mula
terlihat, terpandang Si Permaisuri tersenyum. Eee.
Nak puji tak reti, seperti ku pinta, tiada bertopeng, tiada liptick tebal merah
bak lampu isyarat. Sempurna pada wajah, potongan pakaian lengkap mendakap pada
badan Si Permaisuri. Dari awal lagi sebelum tarikh pertunangan, aku sangat terpengun
bila dia mengayakan baju tu, tapi yelah jenis ku susah nak puji,
tapi aku puji melalui perasaan, pergerakan dan layanan.
Seriuslah, sempurna. Cantik. Asyik pandang dia ja, hm.
Nak duk rapat-rapat, tak boleh. Bergambar pon jauh-jauh. Hee..
Kalau nak ikutkan hati, nak kehulur kehilir jalan dengan Si Permaisuri keliling rumah
macam lepas nikah! Hahaha. Hee.
Serius. Lawa. Syukur, dia sangat indah. Dia muka penyejuk hati lah senang cite. Hee.

Ok ok. Bahagian nie pula,
sesi untuk aku disarungkan cincin oleh bakal Bapa Mertua,
Hee. Bakal bapa mertua berbaju batik pink sedia menyarung cincin yang tak sabar
aku nak menggayakan, tenang bakal bapa mertua sarungkan cincin
dan terpaksa beku sekejap macam retis baru kawen,
media nak ambil gambar, senyumlah kite!
Satu lah lagi, nak gitau lah, untung tahu dapat abang seperti Si Aki nie,
taste Si Aki takat nie aku rasa lebih kurang dengan aku juga,
Cincin untuk lelaki nie dia belikan. Cantik. Sangat cantik.
Sepadan dengan cincin Cik Tunang. Cincin masing-masing ada Diamond.
Selesai sesi sarung cincin untuk lelaki, apo laie.
Bergambarlah bersama pihak media. Hahaha.
Ok, gambar y'all boleh tengok dekat post yang lepas, sedikit sebanyak diceritakan sudah oleh pemaisuri, atau disini
Apa-apa pun aku nak ucap ribuan terima kasih buat semua keluarga
menyempurnakan majlis 140614. Hanya Allah dapat balas pengorbanan kalian semua.

Akhir kata, ucapan terima kasih sekali lagi kepada semua yang mendoakan
kami berdua hingga kini. Isnyaallah, saya Sufyan Sapiee akan menjaga
Nur Akmar Yaacob sebaik-baik nabi menjaga isterinya. Ameen.
Assalamulaikum.

Copyright© All Rights Reserved akmaredoz.blogspot.com